سبد خرید ( 0 )
از نایک تا بالنسیاگا، این برند ها در متاورس حضور دارند.

از نایک تا بالنسیاگا، این برند ها در متاورس حضور دارند.

از نایک تا بالنسیاگا، این برند ها در متاورس حضور دارند.

4 / بهمن / 1400
blog

از نایک تا بالنسیاگا، این برند ها در متاورس حضور دارند.

از زمانی که Marc Zukerberg مدیر عامل شرکت Facebook نام این شرکت را به Meta تغییر داد،  توجه و کنجکاوی نسبت به سرزمین دیجیتالی توکن های غیرقابل تعویض (NFT) بسیار زیاد شده است.

کلکسیون هنرهای دیجیتالی، آواتار هایی که بسیار زنده به نظر می‌رسند و اکسسوری های لوکس آن‌ها، لباس ها و حتی پوست قابل انتخاب و مارکت لوازم آرایش در دنیای متاورس ارزش میلیاردی دارند. 

دنیای دیجیتالی دیگر فقط مخصوص گیمر ها و مهندسان کامپیوتر و تکنولوژی نیست، برند های لوکس دنیای فشن با همکاری مهندسان خارج سازمانی یا مهندسان خودشان به صورت مستقل کالکشن‌های NFT خود را ارائه دادند. 

ژاکت، کلاه، کیف و اکسسوری های Limited Edition توسط برندهای لوکس در متاورس عرضه شده‌اند و قابل خرید هستند اما تنها به صورت مجازی!

لیست تعدادی از برند های لوکس که کارهای پر سر و صدایی در متاورس انجام داده اند را با هم بخوانیم: 

 

Gucci

 

 

خانه مد ایتالیایی Gucci اولین کالکشن NFT خود را در می 2021 ارائه کرد. جالب است که این کالکشن یک جشن بزرگ نبود، بلکه فیلم 4 دقیقه ای به نام Aria بود که توسط مدیر خلاقیت این برند Alessandro Michele  و Floria Sigismondi کارگردانی و خلق شد تا در فشن شو این برند اجرا شود. 

این فیلم کوتاه به قیمت 25000 دلار فروخته شد و تمام سود حاصل از آن به UNICEF آمریکا و کمک برای ساخت واکسن کرونا تعلق گرفت. 

این اولین باری نیست که Gucci پا در جهان متاورس گذاشته است، بلکه پیش تر هم آیتم های فشن توسط Gucci در متاورس ارائه شده بود. 

کیف معروفی که Gucci در متاورس ارائه کرد در این پلتفرم به قیمتی معادل 4115 USD فروخته شد، در حالیکه این کیف در دنیای واقعی قیمتش 3400 USD بوده است!

جالب است که کیف پول Robux ارز دیجیتالی نیست و خارج از دنیای متاورس هیچ ارزشی ندارد.

 

 

Louis Vuitton

 

 

در سالگرد 200مین سال فعالیت خانه مد فرانسوی Louis Vuitton در حرکتی پیش گامانه، تلاقی دنیای فشن و صنعت بازی برند Louis Vuitton بازی‌ای به نام Louis the game در 4 آگست 2021 رونمایی کرد. 

این یک بازی موبایل معمولی نیست بلکه  30 عدد NFT در آن جایگذاری شده است، داستان این بازی تاریخچه این برند و الهام از بازی های مثل عروسک چوبی، Vivienne و گل روی لوگو نام این برند در آن وجود دارد. 

این بازی با همکاری خانه مد Louis Vuitton با کالج هنرهای نمایشی ساخته شده و ارزش آن حدود 69.3  میلیون دلار تخمین زده می‌شود. 

البته این اولین باری نبوده است که Louis Vuitton  از یک بازی رونمایی کند، بلکه در سال 2019 با الهام از کالکشن FW19 از Virgil Abloh بازی 16 بیتی Retro style ارائه شد. 

 

 

 

NIKE x RTFKT

 

 

علاقه مندان به کتانی های برند Nike می‌توانند تمام آیتم های جدید این برند را در متاورس امتحان کنند و بخرند، اما آن را نمی‌توانند در دنیای واقعی بپوشند. با آمدن دنیای مجازی NFT این غول صنعت لباس و کتانی ورزشی در 14 دسامبر 2021 از برند دیجیتالی کتانی خود به نام RTFKT رونمایی کرد. 

این برند زیر مجموعه Nike  در سال 2020 تاسیس شد و وقف از بین بردن مرز بین 3 لاین ورزش، گیم و لباس ورزشی شد.

 در سال 2021 با همکاری یک هنرمند حوزه دیجیتال نزدیک به 600 جفت کتانی Nike الکترونیکی به ارزش مجموعا 3.1 میلیون دلار در کمتر از 7 دقیقه به فروش رفت.

 

RTFKT در اپلیکشن Snapchat برنامه ای برای امتحان کردن مجازی این کتانی ها ارائه کرد و این کفش ها به مناقصه گذاشته شدند، به برندگان این مناقصه نسخه واقعی این کفش ها داده شد. 

از وقتی که RTFKT به عنوان زیرمجموعه کمپانی Nike اعلام شد، توجه به آن به طرز غیر قابل باوری رشد پیدا کرد.

 بسیاری از این کفش های بصری با امضای Nike مثل Air Jordan 1 و Air Force 1 استقبال بی نظیری داشته اند. 

مدیر و CEO شرکت Nike آقای John Donahoe در بیانیه ای اعلام کرد: " فراگیری این تکنولوژی قدم دیگری برای رشد سرعت دیجیتالی شدن Nike است و به ما این اجازه را می‌دهد که بستری برای ورزشکاران و طراحان  در این تلاقی ورزش، خلاقیت و گیم ایجاد کنیم. ما در حال ایجاد تیمی از افراد بسیار خلاق در این زیرمجموعه‌مان هستیم. برنامه ما این است که روی RTFKT سرمایه گذاری کنیم و به جامعه در حال پیشرفت Nike  دیجیتالی با امضای برند Nike  و توانایی های این برند را نشان دهیم."

 

Burberry

 

 

خانه مد لوکس بریتانیایی Burberry با همکاری کمپانی Mythical Games اولین NFT خود را  به صورت بازی به نام Blankos Block Party راه اندازی کرد. 

اگر شما به جمع کردن کلکسیونی از فیگور ها و بازی ها در دنیای واقعی علاقه مند باشید، پس حتما جذب این بازی خواهید شد چون  این بازی پر از شخصیت های Vinyl به نام Blankos است. 

این بازی قابلیت بازی کردن گروهی دارد که در آن به بازیکنان اجازه خرید و معامله NFT را می‌دهد و چندین مود بازی مختلف و مراحل زیاد دارد که به بازیکنان امکان سرگرم شدن بسیاری می‌دهد.

NFT های عرضه شده توسط Burberry در این بازی به اسم Shark B به تعداد محدود و Limited edition هستند. 

همچنین اکسسوری های NFT زیادی برای شخصیت این بازی طراحی شده که می‌توان آن ها را برای شخصیت های فرعی این بازی هم استفاده کرد.

طبق گزارشی از Esquire این بازی در لیست 5 بازی برتر NFT MMO در سال 2021 قرار دارد.

 

Balenciaga x Fortnite

 

Balenciaga اولین برندی است که با بازی آنلاین Fortnite همکاری کرد. Balenciaga پیشنهاد فروش 4 تا از آیتم های کلیدی این برند به عنوان Skin و Accessory برای آواتار ها در این بازی را داد. 

مدیر خلاقیت این برند لوکس آقای Demna Gvasalia همیشه کار جدیدی برای ارائه دارد و این بار تلاش او برای از بین بردن مرز بین دنیای فیزیکی و دیجیتالی است، مدل اصلی Balenciaga آواتار دیجیتالی به نام “Doggo” است که در بازی Fortnite لباس‌های برند Balenciaga را به تن دارد. 

علاوه بر این شخصیت، 3 تا از آواتار های دیگر بازی Fortnite لباس های Balenciaga را به تن دارند، آواتار Banshee با لباس طرح بدن شکل ببر، آواتار Ramirez با بولیز پولکی که با شلوار جین پاره پاره شده استایل شده و آواتار Knight که با بوت های زرهی و هودی  استایل شده است. 

کاربرانی که این خرید های اغراق آمیز را از برند Balenciaga در بازی Fortnite ثبت کنند می‌توانند عکس‌های آواتارشان را بر روی بیلبورد های محیط بازی درخواست انتشار بدهند و در دنیای واقعی هم افراد می‌توانند به فروشگاه Balenciaga در Madison Square بروند و از کالکشن Fortnite x Balenciaga خرید کنند. 

 

Overpriced

 

تصور کنید لباسی به تن دارید که قابلیت اسکن شدن و آشکار کردن NFT شما را دارد، این اتفاق تصوری از آینده نیست بلکه برند Overpriced این کار را انجام داده است. این برند از کالکشن جدید که هودی های NFT دار است که بر روی آن مخصوص هر مشتری کدهای اختصاصی‌اش حک شده، رونمایی کرد. 

اما اگر هودی تان را گم کنید یا کسی آن را از شما بدزدد چه اتفاقی می‌افتد؟ جای نگرانی ندارد، از طرف این برند به شما کد اختصاصی جدیدی تعلق می‌گیرد و کد قبلی باطل می‌شود و کسی نمی‌تواند هودی دزدیده شده را بفروشد. 

 در 13 آپریل 2021، 10 تا از این هودی های دیجیتالی با قیمت 26000 دلار در پلت‌فرم Block Party به فروش رفت و تعداد 25  تا از آن ها به Influencer های زمینه موسیقی و فشن هدیه داده شد. 

برند Overpriced مدعی ساختن پل بین تکنولوژی و دنیای فشن است. 

 

تلفن پشتیبانی 26644137

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

از جدیدترین تخفیف ها با خبر شوید

کلیه حقوق این سایت متعلق به C H E R L L O میباشد. طراحی و پشتیبانی توسط آی شاپ ساز